Gezondheidsklachten behandelen met acupunctuur

In 1979 heeft de WHO (World Health Organisation) een indicatielijst samengesteld met meer dan honderd aandoeningen en klachten waarbij is bewezen dat acupunctuur helpt. Acupunctuur is een behandelingsmethode, waarbij verschillende aandoeningen tegelijkertijd behandeld worden. Voor anatomische afwijkingen biedt acupunctuur geen structurele oplossing. Wel is het mogelijk om bijkomende symptomen zoals pijn en vermoeidheid te behandelen.

Meest behandelde klachten

Pijnbestrijding, slaapproblemen/slapeloosheid, vermoeidheid, verminderde weerstand, energiegebrek

Artrose, reumatische aandoeningen, gewrichtsontstekingen, stijfheid, RSI, nek-, rug- en schouderklachten, carpaal tunnel syndroom

Menstruatieklachten, overgangsklachten, infertiliteit, IVF, PMS

Eczeem, jeuk, allergieën, transpireren

Hoofdpijn, migraine, aangezichtspijn, duizeligheid, oogklachten bijv. droge ogen, wazig zicht (astigmatisme), glaucoom, bijziendheid, oogontsteking (uveitis), macula degeneratie, retinitis pigmentosa

Bloedarmoede, hoge en lage bloeddruk, hartkloppingen

Heesheid, keelpijn, keelklachten, astma, kortademigheid

Slijmbeursontsteking, tennisarm, zwaar gevoel, vochtophoping, spierpijn

Misselijkheid, slechte eetlust, overgeven, constipatie, diarree, prikkelbare darmen

Depressiviteit, angst, fobieën, stress, onrust, lusteloosheid, burn-out, gebrek aan energie

Urineweginfectie, blaasontsteking, incontinentie, prostaatklachten

Misselijkheid, oprispingen, rugklachten, pijn na bevalling, problemen met de borstvoeding, mentale zwakte

Zenuwontsteking door bijvoorbeeld: Ischias of neuralgie (doof en pijnlijk gevoel) na gordelroos, intercostaal (tussen de ribben) neuralgie

Gevolgen van whiplash (pijn, duizeligheid, moeheid, concentratieverlies)

Rook-, alcohol-, en eetverslaving

Het bovenstaande is een overzicht van vaak behandelde klachten, dit is geen complete lijst. Als uw specifieke klacht er niet tussen staat, kunt u vrijblijvend contact opnemen.