Gezondheidsklachten behandelen met acupunctuur

In 1979 heeft de WHO (World Health Organisation) een indicatielijst samengesteld met meer dan honderd aandoeningen en klachten waarbij is bewezen dat acupunctuur helpt. Acupunctuur is een behandelingsmethode, waarbij verschillende aandoeningen tegelijkertijd behandeld worden. Voor anatomische afwijkingen biedt acupunctuur geen structurele oplossing. Wel is het mogelijk om bijkomende symptomen zoals pijn en vermoeidheid te behandelen.

Meest behandelde klachten

Algemeen

Pijnbestrijding, slaapproblemen/slapeloosheid, vermoeidheid, verminderde weerstand, energiegebrek

Gewrichten

Artrose, reumatische aandoeningen, gewrichtsontstekingen, stijfheid, RSI, nek-, rug- en schouderklachten, carpaal tunnel syndroom

Gynaecologie

Menstruatieklachten, overgangsklachten, infertiliteit, IVF, PMS

Huid

Eczeem, jeuk, allergieën, transpireren

Hoofd

Hoofdpijn, migraine, aangezichtspijn, duizeligheid, oogklachten bijv. droge ogen, wazig zicht (astigmatisme), glaucoom, bijziendheid, oogontsteking (uveitis), macula degeneratie, retinitis pigmentosa

Interne klachten

Bloedarmoede, hoge en lage bloeddruk, hartkloppingen

Luchtwegen

Heesheid, keelpijn, keelklachten, astma, kortademigheid

Ledematen

Slijmbeursontsteking, tennisarm, zwaar gevoel, vochtophoping, spierpijn

Maag/darm

Misselijkheid, slechte eetlust, overgeven, constipatie, diarree, prikkelbare darmen

Mentaal

Depressiviteit, angst, fobieën, stress, onrust, lusteloosheid, burn-out, gebrek aan energie

Urinewegen

Urineweginfectie, blaasontsteking, incontinentie, prostaatklachten

Zwangerschap

Misselijkheid, oprispingen, rugklachten, pijn na bevalling, problemen met de borstvoeding, mentale zwakte

Zenuwstelsel

Zenuwontsteking door bijvoorbeeld: Ischias of neuralgie (doof en pijnlijk gevoel) na gordelroos, intercostaal (tussen de ribben) neuralgie

Gevolgen van whiplash (pijn, duizeligheid, moeheid, concentratieverlies)

Verslavingen

Rook-, alcohol-, en eetverslaving

Het bovenstaande is een overzicht van vaak behandelde klachten, dit is geen complete lijst. Als uw specifieke klacht er niet tussen staat, kunt u vrijblijvend contact opnemen.